- Ane Helding Ersgaard

søndag den 19. februar 2012

Regnbuetræer og farvet øl!

Så er der lidt nyt fra det spændende Costa Rica! Jeg har allerede oplevet en masse siden sidst og føler at tiden flyver afsted! Utroligt at jeg har været her i 2 uger!
I torsdags var jeg i biografen sammen med Maria og en pige (Sophia) fra hendes arbejde, der også er frivillig og hun kommer fra Tyskland. Vi aftalte kun at tale spansk sammen, så samtalen var ikke så højlydt hehe;) Men det bliver den forhåbentlig på et tidspunkt. Vi var inde og se den nye Spielberg film War Horse (Caballo de guerra) for kun 18 kr.!!! Det var lige til at overskue, og filmen var helt fantastisk:)

Om fredagen var vi i byen men nogle fra Marias arbejde (også Sophia), og en af de frivillige kommer fra Costa Rica, da de på universiteterne skal arbejde frivilligt, i et bestemt antal dage, i løbet af deres studietid. Så vi var ude og feste med costarikanere - det var sjovt at se deres byliv:)

Grøn øl!
Det mindede selvfølgelig meget om det danske byliv, men et af stederne var musikken meget latinamerikansk - det var skægt selvom vi ikke dansede. Men en af dem lovede at lære mig salsa, så det håber jeg bliver en anden gang:) Men det store hit her, hvis man ikke drikker øl, er åbenbart GRØN øl!!!
Det er øl med farve og smag i, her lime, men det fås i forskellige varianter.. Men jeg ville ikke anbefale det.. Det smagte meget surt, slet ikke af øl, og så putter de salt på kanten! Ret sært.. Men det var sjovt at smage noget, som man ikke kan få derhjemme:)

Farvet træ
I går tog Maria og jeg til San José og kiggede på Sabana parken. Den er rigtig stor og med et stadium og en lille sø;) Og så har de nogle fantastiske regnbuefarvet træer! Det er som om barken skaller af i forskellige farver, det ser helt uvirkeligt ud. Parken var i gamle dage flyvepladsen i San José, så der var en rigtig flot hus lige i starten af parken, som nu er et museum. Der var vi inde og det var helt gratis:) De udstillede værker fra en costarikansk kunster kaldet Otto Apuy. Det var sjovt at se værker fra en kunster herfra. Og det var utroligt så forskellige værker han havde lavet, det var som om han havde eksperimenteret med alt! Så der var ikke en bestemt genre der kunne karakterisere ham, da det hele nærmest var forskelligt! Ret imponerende.

I dag har Avril fødselsdag, så tror vi skal hygge lidt, og så tror jeg vi tager hen på markedet her i Coronado (hvor jeg bor) og kigger lidt. Det bliver rart ikke at lave så meget, da der hele tiden sker så meget omkring én og en masse indtryk.

Men har det stadig helt fantastisk!
Ane.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar