- Ane Helding Ersgaard

fredag den 1. juni 2012

Mi último día!

Plancher over Costa Rica børnene har lavet:)
Så har jeg haft mine sidste dage på skolerne, og der var ikke et øje tørt!
Det var godt nok en underlig følelse at sige farvel til lærerne og ikke mindst børnene. Torsdag var jeg oppe på den helt lille skole, den med kun 6 børn. De var så søde ved mig og sagde en masse søde ting, da vi sagde farvel. Stemningen på den lille skole har naturligvis været anderledes, fordi de er så få, har virkelig nydt at være der, og der er meget mere hyggeligt og roligt:) En af pigerne spurgte mig endda, om jeg ville skrive på hendes penalhus, så hun ikke ville glemme mig!! Nårrr det var godt nok sødt:)

Det var også underligt at sige farvel til engelsk læreren, Angelica, på skolen Quebradas. Hun har virkelig også været sød ved mig. Da jeg kom hjem fra skole idag, lå der en gave på min seng fra hende.. En æske hvor der står Costa Rica på, med en skildpadde og frø figur på toppen og indeni lå de smukkeste øreringe.. Det havde jeg godt nok ikke regnet med!!! Håber jeg kan få æsken med hjem uden den går i stykker.. :)

Idag var jeg så på skolen Morazan, og sagde også farvel til dem alle sammen der. Især en af lærerne som jeg har haft det rigtig godt med, gav mig også øreringe! De er godt nok søde allesammen, havde slet ikke regnet med at få gaver. Men er super glad for, at de har været glade for min hjælp:) Men vi var begge lige ved at tude da vi sagde farvel.. Underligt at tænke på at det hele er slut nu.. Synes tiden er gået alt for stærkt, og jeg ville gerne opleve det hele en gang til! Har været SÅ glad for mit ophold her og jeg vil aldrig nogen sinde glemme det. Men det er underligt at tænke på, at alt det jeg har drømt om og planlagt i lang lang tid nu er overstået.. Det var det.. Der har både været op og nedture, men det har bestemt været det hele værd! Vil savne alt fra Costa Rica selv maden! Og især naturen og alle de fantastiske mennesker jeg har lært at kende på min rejse. De har været med til at gøre min oplevelse hel speciel. Vil aldrig nogen sinde glemme det!

Smuk og meget anderledes blomst, jeg fandt på vej til skole.

Men har heldigvis et par dage endnu, da jeg først tager hjem tirsdag morgen. Så imorgen tager jeg hen til nogle varmekilder her i nærheden. Vandet i kilden ligger forneden af den største vulkan i Costa Rica og vandet kommer derfor derfra. Har hørt der skulle være utrolig flot, så det glæder jeg mig til at se. Og så søndag skal jeg sige farvel til min familie, da jeg der drager til San José. Skal nemlig hen til organisationen mandag og lave evaluering.. Og så skal jeg hjem! Det er altså underligt at tænke på! Men glæder mig også rigtig meget til at komme hjem igen:)

Køkkenet

Mit kæmpe store værelse:)


Synes lige i skulle have et sidste strandbillede. Dette er Úvita strand hvor jeg var i søndags.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar