- Ane Helding Ersgaard

mandag den 14. maj 2012

Skoleprojekt med brug for håb

Forleden dag fik jeg taget nogle billeder på skolen Quebradas. Synes lige jeg ville dele dem med jer, så i kan få et indtryk af hvordan der ser ud :)

Engelsk lokale

Det her er engelsk lokalet eller.. Det er faktisk deres fællesrum, en aula, hvor de mødes når der er forsamlinger, arrangementer osv... Eller hvis det regner, laver de idræt derinde.. Så der er meget gennemgang og de bliver nogle gange forstyrret. Angélica, engelsklæreren, ønsker rigtig meget sit eget lokale, hvor hun kan have sine egne ting, og hvor de ikke bliver forstyrret. Derfor har hun taget kontakt til en organisation i Costa Rica, hvor hun kender chefen.. De er faktisk ved at bygge et lokale til hende lige nu. Organisationen har været så fantastisk at betale for det, da skolen jo ikke har nogen penge. Men organisationen kan kun betale for bygningen og ikke for maling, gulv osv.. Så det skal hun selv betale for. Det kan hun naturligvis ikke, så hun leder efter sponsorere og jeg håber at hele mit hjerte, at hun finder nogle der kan hjælpe hende. Nu er hun nået så langt med projektet, at det ville være en skam at stoppe nu.


En lille morgenbøn

I starten af hver time beder de, og i engelsk foregår det naturligvis på engelsk. Fik lige taget et billede af bønnen. Den til venstre er den korte udgave og er den første og anden klasse siger. Hvorimod de ældre elever tager den til højre, som er noget længere. Jeg synes stadig, at det er lidt underligt, at de beder med eleverne i starten  af hver time.. I Danmark ville det jo være bandlyst hehe :) Men jeg kigger pænt på imens.


Escuela Quebradas Arriba

Dette her er den lille skole oppe i bjergene. Der er en anden bygning, lidt mindre lige overfor. Der foregår det meste af deres undervisning, men i denne bygning har de engelsk, og et lille køkken. Udsigten er altid smuk heroppe fra :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar