- Ane Helding Ersgaard

mandag den 27. februar 2012

CANOPY!!!!


Maria der er på vej!'
Weekenden har været for sindssyg!
Sammen med Maria og Tinus (en anden frivillig fra Danmark) tog vi til Monteverde i fredags. I Monteverde er der en regnskov, hvor man kommer så højt op, at man er inde i skyerne! Ret vildt at opleve. Selvom man ikke rigtig kunne se så meget andet end tåge, men det var sejt;) Dyrelivet var dog ikke så imponerende, vi så mest fugle og insekter, men dog også en enkelt abe!

Mange steder i Costa Rica er de kendt for, at have mange steder hvor man kan prøve canopy. Canopy er ligesom en kæmpe svævebane hvor man er spændt fast, og så svæver man ellers over regnskoven! Det skulle vi selvfølgelig prøve, da der er nogle gode steder til det i Monteverde. DET VAR SÅ VILDT!!


Havde aldrig troet at jeg ville turde det! Men det var bare så fedt og utroligt flot at kigge hen over regnskoven. Ville helt sikkert gerne gøre det igen. Under canopyturen skulle vi også rapelle og lave et såkaldt tarzanswing! Tarzan svinget er hvor man svinger ligesom tarzan i et træ, selvfølgelig;) Det var godt nok nervepirrende bare at hoppe ud i luften! Føltes som om man faldt ud i det blå, men efter man havde hoppet, var det faktisk ret sjovt;)

Vi mødte nogle i bussen derhen, som vi bagefter tog ud i regnskoven med. 
Til sidst skulle vi prøve, det der hed superman! Det var den jeg havde frygtet mest, da man hang på tværs, med hovedet så man kunne kigge lige ned! Skræmmende! Men da vi kom til den var man blevet total hærdet, og det var faktisk den jeg syntes var sjovest! Ret vildt! :)

SUPERMAN!
Nu er der gået tre uger, så i dag skal jeg hen til min nye familie. Jeg ved stadig ikke hvad tid, for de tager alting MEGET afslappet her! Det skal jeg lige vænne mig til.. Så venter på at Isaac fra organisationen ringer til mig og fortæller det.. Men jeg glæder mig rigtig meget. Men jeg har været utrolig glad for min familie her i Coronado, så det bliver også lidt underligt.. Men tror det bliver godt, at være helt på egen hånd, så jeg rigtig kan få snakket spansk. Og projektet på børnehjemmet, skal jeg starte på imorgen. Har hørt at der på mange af projekterne ikke er så meget at lave, men glæder mig stadig til at se hvordan det hele fungerer;) Så det bliver en spændende uge!

Ane.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar