- Ane Helding Ersgaard

tirsdag den 14. februar 2012

Fantastiske Manuel Antonio!

Så er der endelig tid til at fortælle lidt om weekendens løjer! Den har været helt vildt sjov:)
Den startede med fest i organisationen med alle de andre frivillige, det var rigtig skægt at møde nogle af de andre, og her er faktisk mange danskere;) Men vi tog forholdsvis tidligt hjem da vi dagen efter skulle op kl. kvart over fem! Maria og jeg skulle nemlig til stranden Manuel Antonio hvor vi overnattede til søndag. Det tager lidt under fire timer at tage derhen med bus og koster kun 45 kr!

Manuel Antonio
Manuel Antonio er en virkelig kendt strand hernede og er noget man bare skal opleve ifølge guidebøgerne og costarikanerne. Og det er der en god grund til, for det var simpelthen det flotteste jeg nogensinde har set!! Det var så smukt, at man troede, det kun var noget man kunne se på film! Men virkelig varmt, der var mindst 35 grader! Men jeg skal vidst ikke brokke mig, i forhold til hvor koldt der er i Danmark;) ¨
Vi boede på et hostel i byen, som kostede 70 kr. for en overnatning og der var pool og billige øl;) Så det var lige til at klare;) Vi kunne gå hen til stranden og Manuel Antonio national park (regnskov) på bare fem minutter, så det var helt perfekt.

Manuel Antonio
I regnskoven var der omkring fem forskellige strande og man skulle dog betale 50 kr. for at komme ind, så lidt turistet, men det var virkelig fedt! Der var godt nok store stier inde i regnskoven, men den var stadig fyldt med fantastiske dyr og utrolige træer.
Sejt træ!
Har aldrig oplevet en regnskov før, så det var helt fantastisk! Vi så aber, øgler, et dovendyr, pelikaner, tukaner og vaskebjørne! Og så hørte vi på et tidspunkt nogle brøleaber!! Det lød helt vildt skræmmende men vi så dem desværre ikke, selvom jeg også er lidt lettet over det;) Men ved jo aldrig hvad dyr kan finde på, hehe:) Det var virkelig sjovt at se aber så tæt på, som ikke var burret inde! Der var mange af dem og de bevægede sig naturligvis hele tiden - lidt skræmmende. På et tidspunkt var der en af aberne, der hoppede ud efter mig, så jeg selvfølgelig skreg op! Mega pinligt og klamt! Blev mega forskrækket og alle de andre grinte selvfølgelig ad mig! Og aben blev mega bange og skyndte sig at vende om - heldigvis!

Men weekenden i Manuel Antonio var i hvert fald helt fantastisk og noget jeg forhåbentlig aldrig vil glemme!

I dag (tirsdag) var jeg i San José med en pige der også er tilknyttet organisationen, som kommer fra Sverige. Vi gik rundt i et par timer og nød storbylivet i San José. Det er virkelig en fantastisk by, hvor der altid er gang i den og masser af mennesker. Det er dejligt at folk er så søde og imødekommende og mega rart allerede at have fået en veninde;)

Vi snakkes Ane.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar