- Ane Helding Ersgaard

torsdag den 9. februar 2012

Udfordrende salsa og huller i vejen!

Så er der lidt mere nyt fra Costa Rica!

I går holdte organisationen et arrangement for alle de frivillige, vi skulle danse salsa, merengue og cumbia!! jaaa! Der var mødt rigtig mange op, og træneren var mega skæg! Men det var sværere end jeg havde troet.. Vi skulle på et tidpunkt dreje rundt to og to, og Maria og jeg kunne slet ikk finde ud af det!! Men til sidst tror jeg vi knækkede gåden! Men er ikke sikker på, at jeg kan gøre det igen;) Men det var i hvert fald rigtig sjovt at danse og at møde nogle af de andre voluntører:) Og på fredag skal alle voluntørerne til fest, det skal nok blive sjovt!



Maden i Costa Rica er noget anderledes end derhjemme.. Et og samme måltid kan bestå af både bønner, ris og kartofler! Det ligger godt nok tungt i maven! Men de laver den bedste fresco, som de kalder det, det er frisk frugt de presser og blander med sukker og vand:) I morges fik jeg fresco som var lavet af stjernefrugt! Det var godt nok lækkert!

Kæmpe hul mit på fortovet!
Som jeg snakkede om i sidste indlæg skulle jeg selv finde hen til min undervisning, og det gik godt:) Selvom jeg et godt stykke tid troede jeg havde taget den forkerte bus, men så ligepludselig var jeg der - mega nice:) Og det koster 350 colones at køre med bussen, det lyder af meget men det er kun 3 kr!! Ret vildt, det kunne Danmark lære noget af;) Men man skal holde godt fast i bussen, da der er mange huller i vejene, og der er utrolig mange bakker, samtidig med at chafføren kører utroligt stærkt! Og synes ellers de kører hurtigt derhjemme, men i forhold til her er det ingen ting! Og når man kigger ud af vinduet i bussen, ser man ligepludselig nogle der står midt ude på vejen! Blev helt forskrækket hvorefter jeg opdagede at de stod og solgte ting midt ude på vejen, det kan være alt fra aviser til legetøj. Tænk at de ikke er bange for at blive kørt ned, men de er jo vant til det;) Men engang imellem når bussen kører på en høj bakke kan man se over byen og ud på bjergene! Det er et utroligt flot syn:) Men når man går på vejene skal man virkelig se sig for da der ligepludselig er et kæmpe hul i vejen og kantstenene er ret stejle! Er utrolig nok ikke væltet endnu, men frygter det snart sker!;)



Ane

2 kommentarer:

  1. Jeg ville gerne have været en flue på væggen da I dansede salsa:-) Glæder mig til at lære det af dig, når du kommer hjem. Jeg regner med at du kan give undervisning til hele familien. Hi, hi

    SvarSlet
  2. Det kunne være sjovt, det er du garanteret god til;)

    SvarSlet