- Ane Helding Ersgaard

tirsdag den 7. februar 2012

Endelig her!

Så er der endelig tid til at skrive lidt om fantastiske Costa Rica! Har haft vildt travlt lige siden jeg kom, men alt har været virkelig fedt! :)
Jeg går hver dag til spansk undervisning hos organisationen, vi har været tre til undervisningen indtil videre, men fra imorgen af er vi kun to, da den ene skal starte på sit projekt. Så det er benhårdt og man skal koncentrere sig virkelig meget. Læreren er rigtig flink og tålmodig;) Han kan ikke særlig meget engelsk, så det hele foregår på spansk! Det er noget af en udfordring, men bliver forhåbentlig god på et tidspunkt.
Men det er meget svært at forstå hvad folk siger, da de taler ekstremt hurtigt og bruger en masse ord, jeg aldrig har hørt om!!!
Det tager ca. 1 time at komme hen til undevisningen med bus, da jeg bor i Coronado, som er en forstad til San José. Imorgen skal jeg tage derhen helt alene for første gang! Alt her ligner hinanden, alle gader og huse og man bruger ikke rigtig gadenavne, så man skal huske stedet rent visuelt, derfor er det ret svært at vide, hvornår man skal stå af bussen! Men håber virkelig jeg kan finde det!

Min familie er virkelig sød. Jeg bor hos Thelma og hendes kæreste Rudolfo. Thelma har en datter som har fire børn og en mand, der også bor i huset. Og Thelmas bror bor der også, så der er altid mennesker. Børnene er små og virkelig søde, selvom jeg ikke forstår noget af hvad de siger;)

Abril og Marcus to af mine værtssøskende.
Sofia, Abril og jeg to af mine værtssøskende.



Men Costa Rica er et dejligt sted, selvom byen er ret beskidt og alle husene har tremmer for døren! Så er menneskerne virkelig søde og meget åbne. I går var vi ude at spise, da en i familien havde fødselsdag (ja, kan ikke huske hvem hehe), alle kysser en på kinden når man møder dem, også selvom man ikke kender dem. En fra familien (kan heller ikke huske hendes navn!) rørte mig hele tiden på håret selvom jeg lige havde mødt hende.. men det var kun ment i god mening, men synes det var vildt sært.. Der var fuld gang i dem, de snakkede meget højt, sang med og begyndte på et tidspunkt også at danse, selvom der var ret dødt i restauranten! Det var virkelig sjovt at opleve.

Jeg har allerede oplevet utrolig meget selvom jeg nærmest lige er kommet!

Ane.


3 kommentarer:

  1. åhhh..... hvor lyder det spændende! hvis du oplever så meget på et par dage så må du godt nok opleve giga meget på flere måneder! glæder mig til at se billeder og hører mere om det! :-)

    -Stine
    http://stine-bruun-ersgaard.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. Skønt at høre, at du oplever en masse nyt og samtidig har det godt. Lidt misundelig kan jeg ikke lade være med at være. Du må blive mega god til spansk , når I kun er 2 til undervisngen:-)
    Kæmpe kram fra MOR :-)

    SvarSlet
  3. Ja der sker vildt meget på bare en dag! det er skønt:)

    SvarSlet