- Ane Helding Ersgaard

torsdag den 12. april 2012

¡Pura Vida!

Så er mine dage ved at være forbi her i Cartago. Jeg har været rigtig glad for at bo her, det er en dejlig by og det er ikke alt for langt fra San José, så rejsemulighederne har været gode. Jeg har også været rigtig glad for min familie, de har altid været søde ved mig:) Desværre har de ikke været så aktive i at få mig inddraget i deres familie. De har mig helt sikkert boende for pengenes skyld, men jeg havde da håbet på lidt mere engagement fra deres side af. I alle weekenderne har de aldrig været hjemme, så der har jeg skullet passe mig selv. Det har været rart at have tid til at rejse rundt, men ikke alle weekenderne har jeg haft mulighed for det, så der har jeg dog kedet mig lidt.



Mit hus i Cartago

Jeg har haft gode samtaler med dem, men mit spanske er overhovedet ikke så godt, som jeg havde håbet, da samtalerne har været begrænset, da de desværre næsten aldrig er hjemme. Nu håber jeg bare at den nye familie snakker lidt mere, og at det ikke bliver alt for ensomt. Den by jeg skal hen til ligger nemlig næsten fire timer fra San José og tror det er ude på landet, så håber at min nye familie kan hjælpe mig med, at få nogle kontakter der. Men jeg glæder mig rigtig meget til det nye projekt og den nye familie, selvom jeg er spændt:)




Min familie: Isaak, Jorge og Olga

I starten på børnehjemmet var vi rigtig mange frivillige, jeg syntes næsten vi var for mange! Men her de sidste to uger har det kun været mig, det har ikke gjort så meget i forhold til projektet, men det har betydet, at jeg ikke har kendt andre i byen end min familie. Det var rigtig rart i starten at have nogle kontakter, og nogle man kunne rejse rundt med, så krydser fingre for, at der er andre frivillige på skolen.


Men det skal nok gå alt sammen, jeg nyder i hvert fald stadig Costa Rica – Pura Vida! Her siger man Pura Vida om alt og til alt! Det er ligesom deres slogan! Man kan sige det som et slags hej eller farvel, eller hvis man køber noget af nogle.. Ærlig talt kan man sige det om alt, og de bruger det flittigt! :)


Mit vaerelse






Ingen kommentarer:

Send en kommentar