- Ane Helding Ersgaard

lørdag den 21. april 2012

Idræt og nye veninder!

Udsigten på vej til arbejde :)

I torsdags havde jeg idræt hele dagen! Idrætslæreren er der kun en gang om ugen, og så har han alle på skolen i idræt.. Så mødte kl. 7 og fik først fri 17.40! Men havde dog en rimelig lang frokost pause, på hele 2 timer - her går de hjem og spiser varm frokost, vildt lækkert :)
Vi havde fem hold ialt - skolen er jo ret lille. Vi startede med de små, hvor vi spillede fodbold med hænderne. Det var virkelig skægt, og jeg havde en stor fordel, da jeg jo er dobbelt så høj, end en der går i første klasse hehe :)
Med de lidt større børn havde vi løbetest - puha! Og så skal de til eksamen i det i næste uge. De skal løbe så hurtigt de kan, på fem minutter. Senere spillede vi fodbold, og selvom jeg ikke er den store fan, var det ret sjovt og tror de syntes, at det var fedt, jeg var med. Idrætslæreren snakkede naturligvis kun spansk, men han var utrolig god til at snakke langsomt, så forstod alt hvad han sagde :) Det går efterhånden meget godt med det spanske, begynder at forstå næsten alt hvad de siger, og de plejer at forstå hvad jeg siger. Skal naturligvis koncentrere mig helt vildt, men synes det går meget bedre :)

Huset jeg nu bor i. 

Pigerne i femte klasse syntes jeg var utrolig spændende og stillede mig alle mulige spørgsmål. Nu ved alle på skolen hvem jeg er, og de er virkelig søde og hilser på mig hver morgen :) Der er især en pige i fjerde, som tit snakker med mig og spørger hvordan det går :)
De er også meget interesseret i Danmark. Da jeg sagde vi snakkede dansk, kiggede de på mig, som om jeg var tosset! De snakker jo et sprog, som tales i mange lande, så at vi havde vores helt eget sprog, havde de svært ved at forstå. Og ja, her kan de heller ikke sige mit navn, men her kalder de mig Amy istedet - det nu meget sødt :)

Tænk hvis man havde et palmetræ i haven! Det har de her på landet :)

Men det har faktisk kun været torsdag indtil videre, hvor der har været arbejde hele dagen. Og det hedder sig, at jeg skal arbejde seks timer om dagen.. Og fredag havde jeg slet noget arbejde. Så talte med min værtsmor om det, Lidia. Hun syntes det var for dårligt, og jeg vil jo gerne arbejde så meget som muligt, vil jo gerne have en hel masse ud af det. Så hun ringede til organisationen og spurgte, om jeg ikke også måtte komme hen på en anden skole. Hendes datter går nemlig på en anden skole tæt på. Den er meget større, og der er bland andet to engelsklærere. Det måtte jeg gerne, så på mandag skal jeg derhen :) Det bliver jo spændende :) Min værtsmor er virkelig sød ved mig :)

Nu vil jeg gå ud og nyde solen med min familie! Troede aldrig jeg skulle sige det, men det er skønt at bo på landet! :)




1 kommentar:

  1. Er fodbold med hænderne ikke håndbold?
    Tænk at du nyder at bo på landet; du overrasker mig gang på gang;-).
    Det var da super, at Lidia er så inintiativrig og hjælpsom, så du nu kommer på en skole mere, og kan få endnu flere oplevelser :-) .
    Knus fra Mor.

    SvarSlet