- Ane Helding Ersgaard

mandag den 16. april 2012

Strand og ny familie!


Der er sket utrolig meget siden sidst! I weekenden mødtes jeg med Maria og Julia (Julia er lige kommet til Costa Rica og skal være her i 3 uger, og rejse rundt med Maria). Vi tog til Montezuma, som er en strand der ligger ved stillehavet. Det har været en skøn skøn weekend og der var utrolig flot, som altid på strandene her:)

Vi slappede mest bare af, men var dog også ude at vandre! Vi skulle nemlig op og se to vandfald, som var kæmpe store og man kunne bade i dem:) Men turen derop, var godt nok noget af en udfordring. Man skulle nemlig gå på sten, store og glatte, for at komme derhen.. Og det var ikke så let, så man skulle holde tungen lige i munden! Men vejen til det første vandfald var ikke så slemt, men da vi skulle hen til det næste, skulle man op af et bjerg, hvor der ingen trapper var eller let sti. Så det var ikke så let, og at komme ned var faktisk endnu mere besværligt, for man kunne let glide ned ad bjerget! Noget af en tur, men vandfaldene var så smukke og det var fantastisk at bade
i:)





Idag skiftede jeg familie, nu har jeg nemlig været syv uger i Cartago - tiden går så stærkt! Så nu er jeg flyttet til en lille by kaldet Quebradas de Perez Zeledón, som ligger udenfor San Isidro. Her skal jeg også være i syv uger. Det tager lidt over tre timer fra San José af med den direkte bus.

Her er virkelig hyggeligt, der er intet andet end en skole, en kiosk og en bar:) Min familie er rigtig sød, og huset er dejligt. Her har de nemlig en have, det har jeg godt nok savnet, nu hvor vejret er så godt - så det er skønt:) Der går en flod gennem byen og den har vi faktisk i baghaven, vildt smukt og lyden er herlig.

Jeg har været oppe og snakke med inspektøren idag, som var rigtig flink. De har aldrig haft frivillige på den skole før, så én fra organisationen var med mig, til at introducere det lidt for hende. Så det bliver jo spændende, glæder mig i hvert fald rigtig meget til at starte imorgen:)




2 kommentarer:

  1. Hej Anski.
    Godt jeg ikke vidste noget om, at I skulle ud og vandre i stejle bjerge. Uha. Men dejligt at I ikke gled, men havde en dejlig tur. Hvor bliver det spændende at høre om arbejdet på skolen og familen, som du bor hos. Knus fra mor<3

    SvarSlet
  2. Sikke nogle fantastiske billeder.

    SvarSlet